🏥 Adrenal (surrenal) bezler, her iki böbreğin üstünde yer alır ve kortizol, aldosteron, epinefrin ve norepinefrin gibi önemli hormonları üretir.

🔄 Bu hormonlar metabolizma, kan basıncı, bağışıklık sistemi ve stres tepkisi gibi vücut fonksiyonlarını düzenler.

🚨 Adrenal yetmezlik veya aşırı aktif adrenal bezler gibi bozukluklar Addison ve Cushing hastalığı, adrenal bez kanseri veya feokromositoma gibi durumları içerebilir.

💉 Hormonal dengesizlikler hormon replasmanı veya hormon tedavileri ile, tümörler ise cerrahi yöntemlerle tedavi edilir. Laparoskopik adrenalektomi, minimal invaziv bir yaklaşım olarak hızlı iyileşme süreci sunar.

Adrenal Bez Cerrahisi ( Böbrek Üstü Bezi )

Her iki böbreğin üst kısmında bulunan küçük üçgen bezler olan adrenal ( surrenal) bezler kortizol, aldosteron, epinefrin ve norepinefrin gibi hormonlar üretir. Bu hormonlar, metabolizma, kan basıncı, bağışıklık sistemi ve vücudun strese nasıl tepki verdiği gibi çeşitli vücut fonksiyonlarını düzenlemeye yardımcı olur.

Bu bezlerin belirli bir hormonu yeterince üretmemesinden (adrenal yetmezlik) veya çok fazla üretmesinden (aşırı aktif adrenal bezler) kaynaklanan bazı hastalıklar vardır.  Addison ve Cushing hastalığı,  yaygın görülen adrenal bez bozukluklarındandır. Nadiren böbrek üstü bezi kanseri veya feokromositoma adı verilen iyi huylu tümörler oluşabilir.

Tümörlerin neden olmadığı hormonal dengesizlikler için hormon replasmanı  veya hormon üretimini düzenlemek için hormon tedavileri kullanılır. İyi huylu veya kanserli tümörler için  cerrahi yöntemlere başvurulabilir. Adrenal bezin kendisinin çıkarılması gerekiyorsa,  geleneksel bir açık cerrahi ile yapılacak bir ameliyat yerine , daha hızlı iyileşme süresine sahip olan, adrenal bezi çıkarmaya yönelik minimal invaziv bir yaklaşım olan laparoskopik adrenalektomi adı verilen bir ameliyatı önermekteyiz.